پاورپوینت مدل رشد اخلاقی شرکت ها و مراحل 5 گانه آن از دید رایدن باخ و رابین
پاورپوینت مدل رشد اخلاقی شرکت ها و مراحل 5 گانه آن از دید رایدن باخ و رابین شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
شرکتی که آقای ابراهیمی در آن کار میکند؛ وارد کننده و فروشندهی لباس از خارج از کشور است و او به تازگی متوجه شده است که تأمین کنندهی خارجی، بچه مدرسهایها را در کارخانهاش استخدام کرده است.
هنگامی که آقای ابراهیمی این مسئله را مطرح میکند، رئیساش به او میگوید که نگران این موضوع نباشد. او میگوید که شرکتشان در یک بازار با حاشیهی سود کم در حال رقابت است و باید هزینههای تأمین را به شکلی مؤثر کاهش دهد و تا زمانی که مشکلی پیش نیامده باید به این موضوع به صورت یک کسبوکار نگاه کند.
بسیاری از سازمانها مانند سازمان آقای ابراهیمی هستند، یعنی سود را به افراد و رشد را به اخلاق ترجیح میدهند.
با وجود این سازمانهایی وجود دارند که فهمیدهاند میتوانند علاوه بر پایبندی به ارزشهای اخلاقی از راه صحیح کسب سود کنند. این ارزشها میتوانند شامل مسئولیت داشتن در برابر محیط زیست، جوامع و نیز کارمندان باشد.
با اخلاقیتر شدن سازمانها آنها میتوانند وارد مراحل تازهای شوند. در این مبحث توضیح میدهیم که این مراحل چه هستند. همچنین توضیح میدهیم که چگونه میتوانید مرحلهای را که هم اکنون سازمانتان در آن قرار دارد، تشخیص دهید و برای رفتن به سطوح بالاتر چه کارهایی باید انجام دهید.
دربارهی مدل
آر. اریک رایدنباخ (R. Eric Reidenbach) و دونالد رابین (Donald Robin) مدلی مفهومی برای رشد اخلاقی شرکت ایجاد کردند و آن را در سال ۱۹۹۱ در «Journal of Business Ethics» منتشر کردهاند.
این مدل پنج مرحله را مشخص میکند که یک سازمان با طی کردن هر کدام، گامی به سمت اخلاقیتر شدن برمیدارد:
• مرحلهی ۱– سازمان غیراخلاقی
• مرحلهی ۲– سازمان قانونی
• مرحلهی ۳– سازمان پاسخگو
• مرحلهی ۴– سازمان اخلاقی نوظهور
• مرحلهی ۵– سازمان اخلاقی
با توجه به اینکه رهبران در کنار سود چقدر به موضوعات اخلاقی توجه نشان میدهند، سازمانها در مراحل متفاوتی قرار میگیرند. در مرحلهی ۵ رهبران برای این دو دسته از عوامل ارزش یکسانی قائل هستند.
نکتهی ۱:
رایدنباخ و رابین متذکر میشوند که همهی سازمانها با اخلاقیتر شدن لزوما همهی این مراحل را به ترتیب طی نمیکنند و بعضی سازمانها ممکن است از روی بعضی مراحل پرش کنند. آنها همچنین اشاره کردهاند که سازمانهایی که واحدهای کسبوکار مختلفی دارند، ممکن است همزمان در مراحل مختلفی قرار داشته باشند. سرعت و وسعت تغییرات به مدیریت سازمان، صنعت و تاریخچهی آن بستگی دارد. درواقع تحقیقات نشان داده است که برخی سازمانها هرگز از مراحل اولیه فراتر نمیروند.
نکتهی ۲:
برخی از نویسندهها در حوزهی مدیریت معتقدند که شرکتها تا زمانی که مطابق با قانون عمل میکنند، فقط باید بر روی سود سهامداراناش تمرکز کنند. برخی دیگر معتقدند شرکتها برای تبدیل جهان به جایی بهتر باید تلاش کنند.این مسئله به ما که افراد آگاهی هستیم بستگی دارد، که تصمیم بگیریم از چه شرکتی خرید و برای کدام یک کار کنیم.
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
دربارهی مدل
پنج مرحلهی رشد اخلاقی سازمان
مرحلهی ۱: سازمان غیراخلاقی
مرحلهی ۲: سازمان قانونی
مرحلهی ۳: سازمانهای پاسخگو
مرحلهی ۴: سازمان اخلاقی نوظهور
مرحلهی ۵: سازمان اخلاقی
عنوان : مدل رشد اخلاقی شرکت ها و مراحل 5 گانه آن از دید رایدن باخ و رابین
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 28
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت