پاورپوینت مدیریت موثر تیم با الگوی POSDCORB
پاورپوینت مدیریت موثر تیم با الگوی POSDCORB شامل 19 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
فرض کنید تیم مشتاقی را مدیریت میکنید، تیمی که برای ایدههای خلاقانه و ابتکاریاش معروف است. شکی ندارید که اعضای این تیم مهارتها و انرژی لازم برای موفقیت را دارند؛ اما میخواهید آنها را حمایت و هدایت کنید تا به موثرترین شیوهی ممکن کار کنند.
الگوی POSDCORB میتواند در این امر به شما کمک کند. این الگو تشکیل شده از ۷ وظیفه اصلی مدیر که در سال ۱۹۳۷ توسط لوتر گولیک (Luther Gulick) و لیندال اورویک (Lyndall Urwick) (از اعضای کمیتهی اجرایی فرانکلین روزولت، رئیس جمهور ایالات متحده) برای نظمدهی به سیستم اجرایی دولت آمریکا طراحی شد.
گولیک در مقالهای با عنوان «Notes on the Theory of Organization» میپرسد: «وظیفهی مدیر اجرایی چیست؟ او چه میکند؟» او پاسخ را در سرواژهی POSDCORBB خلاصه میکند.
در این مبحث شرح میدهیم که الگوی POSDCORB مخفف چه واژههایی است و چگونه میتواند به تیم یا سازمان شما در جهت تمرکز بر وظایف اداری و اجرایی و کاهش ضعفهای بالقوهاش کمک کند.
اگر چه قدمت POSDCORB تقریبا به ۸۰ سال پیش باز میگردد، اما مبنای تئوری آن هنوز هم میتواند برای مدیران عصر حاضر مفید باشد.
تعریف
الگوی POSDCORB مخفف جملهای است که گولیک و اورویک آن را به عنوان مسئولیتهای اصلی نظمدهی در تیم یا سازمان میپنداشتند و از حروف اول این واژهها تشکیل شده است: Planning (برنامهریزی)، Organizing (سازماندهی)، Staffing (استخدام)، Directing (مدیریت)، Coordinating (هماهنگی)، Reporting (گزارشدهی) و Budgeting (بودجهبندی).
این مفهوم، یکی از چند تئوری اولیهی مدیریت مانند اصول مدیریت هنری فایول و مدیریت علمی فردریک تیلور است. این مفهوم اساس مفاهیم مدیریتی مانند «حیطهی کنترل» (که به تعداد اعضای تیم که مدیر میتواند بر آنها نظارت داشته باشد میپردازد) و «وحدت فرماندهی» (اخذ فرمان و دستور فقط از یک فرد واحد) را شکل داده است.
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف
۷ عنصر POSDCORB
برنامهریزی
سازماندهی
استخدام
مدیریت
هماهنگی
گزارشدهی
مزایا
معایب
عنوان : مدیریت موثر تیم با الگوی POSDCORB
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 19
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت