پاورپوینت مدل هفت دامنه ای مولینز

 

پاورپوینت مدل هفت دامنه ای مولینز شامل 28 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

آیا قابلِ‌ تصور است که ماشینی را بدون اینکه حتی یکبار آزمایشی سوار آن شوید یا خانه‌ای را بدون بررسیِ همه‌ی اتاق‌های آن بخرید؟ در زندگی‌ روزمره کاملا طبیعی است که پیش از خرید یک محصول آن را آزمایش و از زوایای مختلف بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که تصمیم درستی می‌گیرید.

همین کار را باید پیش از شروع یک کسب‌وکار یا آغاز یک پروژه یا تولید محصول جدید، انجام بدهید. لازم است نگاهی کلی به آن بکنید و آن را از جنبه‌های مختلف بیازمایید. پس از این کار است که می‌توانید خطر کنید و چندین سال‌ از عمرتان را به پای آن بگذارید و بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود اگر به خاطر چیزی شکست بخورید که می‌توانستید در ابتدا پیش‌بینی کنید.

مدل هفت دامنه‌ای مولینز (Mullins’ Seven Domains Model) به شما کمک می‌کند که تأثیر هفت عامل یا «حوزه‌»‌ی کلیدی بر روی فعالیت‌هایتان را بسنجید. همچنین این مدل به شما کمک می‌کند که ببینید آیا ایده‌تان می‌تواند دوام بیاورد یا خیر. در این مقاله به این هفت دامنه نگاهی می‌اندازیم و پرسش‌ها و ابزاری را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای بررسی ایده‌های کسب‌وکارتان از آنها استفاده کنید.

درباره‌ی ابزار

جان مولینز (John Mullins) کارآفرین و پروفسور دانشکدهی کسب‌وکار لندن، مدل هفت دامنه‌ای را ایجاد کرد و در سال ۲۰۰۳ در کتابش با عنوان «The New Business Road Test» منتشر کرد.

این مدل برای کارآفرینانی که به کسب‌وکارهای جدید علاقه‌مند هستند ساخته شده است. علاوه بر این می‌توانید از این مدل در سازمان‌تان برای تصمیم‌گیری درخصوص شروع یک پروژه جدید، یا سراغ یک محصول جدید رفتن استفاده کنید.

این مدل که در شکل زیر نشان داده شده است، برای استفاده پیش از نوشتن طرح کسب‌وکار طراحی شده است.

این مدل فعالیت جدید شما را به هفت دامنه تقسیم می‌کند: چهار دامنه که به مقیاس کوچک (خرد) و مقیاس بزرگ (کلان) جنبه‌های مختلف بازار و صنعت می‌پردازد و سه دامنه که بر روی تیم‌تان تمرکز می‌کند.

هنگامی که به این دامنه‌ها نگاه می‌کنید و به سؤالات کلیدی هر کدام پاسخ می‌دهید؛ به دید بهتری درخصوص اینکه ایده‌ی کسب‌وکارتان چقد می‌تواند موفق شود، دست پیدا خواهید کرد.

همچنین متوجه چالش‌هایی می‌شوید که در هنگام نوشتن طرح کسب‌وکار باید به آنها توجه کنید. این موضوع زمانی که می‌خواهید از بیرون برای کسب‌وکارتان سرمایه جذب کنید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

درباره‌ی ابزار

بررسی این هفت دامنه

حوزه‌ی بازار در سطح کلان: جذابیت بازار

حوزه‌ی بازار در سطح خرد: سود و جذابیت اجزای بازار

حوزه‌ی صنعت درسطح کلان: جذابیت صنعت

حوزه‌ی صنعت درسطح خرد: سود پایدار

حوزه‌ی تیم: ماموریت، آرزو، میل به خطر کردن

حوزه‌ی تیم:‌ توانایی اجرای عوامل کلیدی موفقیت

حوزه‌‌ی تیم: ارتباط در بالا، پایین و وسط (سرتاسر) زنجیره‌ی ارزش

گام‌های بعدی

 

عنوان : مدل هفت دامنه ای مولینز

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 28

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

مدل هفت دامنه ای مولینز